[x] ปิดหน้าต่างนี้
Powered by ATOMYMAXSITE 2.5
http://www.aeet.or.th
ยินดีต้อนรับคุณ บุคคลทั่วไป  
English Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) French German Italian Japanese Korean Portuguese Russian Spanish Vietnamese Thai     
เมนูหลัก
ระบบสมาชิก
Username :
Password :
[ สมัครสมาชิก ] | [ ลืมรหัสผ่าน ]
สมาชิกทั้งหมด 7 คน
สมาชิกที่กำลังออนไลน์ 0 คน
ฝากข้อความ
ชื่อ :
ข้อความ

Close
:) :D :(
:o :p ;)
:| x( :~
(ตัวแสดงอารมณ์)

poll

   คุณคิดว่าเวปนี้เป็นอย่างไร


  1. ดีมาก
  2. ดี
  3. ปานกลาง
  4. แย่
  5. แย่มาก



  

งานวิจัยการศึกษา
    เรื่อง : Cultural Differences in Financial Behavior

เจ้าของผลงาน : Dr.Raweewon Sananworakiat and Khwanhathai Sananworakiat
จันทร์ ที่ 11 เดือน มิถุนายน พ.ศ.2561
เข้าชม : 51    จำนวนการดาวน์โหลด : 68 ครั้ง
Not Rated stars เฉลี่ย : Not Rated จาก 0 ครั้ง.

บทคัดย่อ :
Why Culture Matters 
 Despite the progress of behavioral finance, it has inadequately addressed an important question of how do cultural differences affect economic decision-making. Behavioral finance researchers tend to make universalistic assumptions of human behaviors but ignore the role of cultural differences in how individuals making decisions.  Since people aren't the same everywhere, the collective set of common experiences that people of the same culture share will influence their cognitive and emotional biases. In the financial markets, investor behaviors continue to differ around the world, impacting the returns and investment strategies. Investing is more than just analyzing numbers, buying and selling various securities. A large part of investing is individuals' behaviors which involve many parts of who they are, where they come from, what their background is and how it influences their thought process.   For instance, countries in the Middle East and Southeast Asia tend to be higher on uncertainty avoidance than the U.S., U.K. and Canada. Middle Eastern countries are higher on masculinity, while Scandinavian countries are lower. When look at financial behaviors; i.e. saving, spending and credit use, and link those behaviors to the cultural dimensions, some studies show that strong masculinity is tied to higher spending rates, strong long-term orientation to higher savings rates and strong uncertainty avoidance to lower credit use. A study by Credit Suisse shows that Eastern European investors are more risk averse, more "ego-traders" in the US than elsewhere, Americans and Africans share a similar risk aversion, European clients like to delegate their investments and often go for discretionary mandates while Asian investors with a similar age and wealth profile do not like to delegate, usually preferring advisory mandates.  


ดาวน์โหลด  ( Fulltext )  ( บทคัดย่อ ) 

งานวิจัยการศึกษา 5 อันดับล่าสุด

      วารสารสิ่งแวดล้อมศึกษา เล่มที่ 18 10/ม.ค./2562
      วารสารสิ่งแวดล้อมศึกษา เล่มที่ 17 10/ม.ค./2562
      วารสารสิ่งแวดล้อมศึกษา เล่มที่ 16 10/ม.ค./2562
      วารสารสิ่งแวดล้อมศึกษา เล่มที่ 15 10/ม.ค./2562
      วารสารสิ่งแวดล้อมศึกษา เล่มที่ 14 10/ม.ค./2562